woensdag 8 april 2015

Kleurverschil

Ik ben tussendoor steeds een stukje aan het haken van de zeemeerminstaart/deken. Nu was van de week m'n bolletje acryl op. Ik had maar 1 bol gekocht, maar wist dat ik in m'n voorraad nog zeker 2 bollen had liggen. Dus...een nieuw bolletje gehaald van boven en enthousiast verder gegaan met haken. Maar wat zag ik ineens, kleurverschil !!! Het garen wat ik al had was veel donkerder. Zelfs op de foto is het goed te zien.

 
Dat is natuurlijk geen gezicht. Ik kon dus alles uittrekken en met m'n 3 bollen uit de voorraad opnieuw beginnen. Maar eigenlijk had ik daar geen zin in.
Gelukkig had ik het kleurnummer van het garen nog, dus vandaag maar een rondje gebeld langs de winkels in de hoop dat ze nog acryl hadden liggen van hetzelfde verfbad. Ik heb 1 winkel gevonden, die nog 1 bolletje had. Dit heb ik vanmiddag opgehaald. Ik ben bang dat dit ook niet genoeg is, maar nu kan ik tenminste verder haken en ondertussen bedenken hoe ik het donkerdere garen in de staart ga verwerken.

Groetjes,
Monique

O ja, de inktvisjes zijn al naar school. Ik ben vergeten een foto te maken, sorry.  

3 opmerkingen:

  1. Wat vervelend om al een eind op weg te zijn met je werk en dan tegen dit kleurerschil aan te lopen. Misschien helpt het om een oproepje op jouw blog te plaatsen. Misschien kan een van jouw volgers of lezers je aan het goede garen helpen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is wel een hel groot kleurverschil, maar de zee is toch ook niet 1 kleur blauw?
    Misschien kun je er de vinnen van haken en dan eventueel met wit ofzo een radje eromheen haken, dan valt het hopelijk mindder op?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is pech hebben en het kleurverschil is wel heel groot, stom! Misschien afwisselend van elk een toer haken??? Dan lijkt het net of het zo hoort. Of op de blogs vragen dat iedereen in zijn buurt naar het juiste kleurbad zoekt?
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen